≡ Menu

Isteri Ini Amanah Allah Untuk Di Pimpin, Bukan Bila Suka Kita Jaga, Tak Suka Ceraikan – Ebit Lew

Bila isteri tak lagi cantik di pandangan mata, haruskah suami melepaskan begitu saja. Walhal suami tak nampak jelas silapnya kalau dicongak akan berbalik kepada dirinya sendiri.

Catatan yang dikongsikan Ustaz Ebit Lew ada banyak benarnya. Betapa dalam melayari sebuah bahtera perkahwinan, nakhodanya adalah suami. Bahagianya anak kapal, perlulah dimulakan dengan bijaknya suami mengatur perjalanan kapalnya.
Isteri Ini Amanah Allah
Terbaca kisah-kisah ceraikan isteri sebab dah ada isteri baru..sedih..

Abang Kan Ketua Keluarga
Ada bawa isteri belajar agama? Ada buat Taklim rumah? Ada solat tahajud sama-sama? Ada doakan isteri setiap malam? Ada baca Al-Quran sama-sama? Ada mengorat pujuk dia dekat dengan Allah..wah abang,dulu cantik lawa menawan sexy semualah.

Eh, tiba-tiba hari ni baru sedar segala kekurangan pasangan. Kurang saya di mana? Dah lama-lama baru cakap tipu jer semua tu? Doa pada Allah, dan tanya diri kita sebenarnya apa kita nak dalam hidup kita? Cubalah tanya?

Semua takde ustaz..sekurang-kurang abang dah buat semua tu jika masih tak berubah barulah fikir yang lain-lain. Ini tak pernah bawa berada di jalan Allah pun lagi..

Kambing Aqiqah Murah Indonesia

Baik ustaz..

Dia bawa isteri datang keluargasunnah. Sehari dalam keluargasunnah. Lepas tu bawa isteri 3 hari belajar iman. Mula buat taklim rumah. Mula makan dalam dulang berjemaah. Mula sama-sama dekat diri pada Allah. Didik isteri anak solat..bagi masa untuk keluarga..

Jumpa saya semula kata,ustaz hidup kami dah bahagia. Baru saya rasa kahwin setelah sekian lama. Kalau tahu dari mula kahwin ajak belajar agama. Belajar iman. Dekat pada Allah. Makan suap-suap. Kerana sunnah semua ajaib..Ajaibkan ustaz..

Wanita ini boleh jadi paling lembut dan menyejukkan membahagiakan. Wanita juga boleh jadi paling keras dan teramat menyakitkan.

BACA:  Konspirator Illuminati: Pemilik World Trade Center Tiada Di Pejabat Ketika Kejadian

Suami tak boleh ler jadi macam wanita juga nak menangis dan menjerit tak tentu pasal. Mereka melengkapkan kita. Sebab tu kita lelaki. Sebab tu kita lelaki.

Dalam Al Quran kata ‘ArRijal’ Ar Rijal..Ar Rijal. .Allah puji ‘lelaki’. Tugas kita bertenang dan pimpin isteri kita kerana Allah sampai syurga. Selamatkan diri kamu dan ahli keluarga kamu dari api neraka.

Memang lelaki dijadikan ketua maksudnya memimpin. Wanita ialah tunjang utama keluarga. Dakwah dengan kasih sayang dan kelembutan pujuk rayu. Malam menangis di depan Allah. Al-Quran puji pengorbanan wanita dan Islam sangat menjaga hak wanita. Setiap lelaki dilahirkan dari perut seorang ibu.

Sumber: Ebit Lew

 

Kredit: suaramedia.org

Kambing Aqiqah Murah Indonesia

Loading...
Berminat menulis berkaitan Islam? Hantarkan artikel anda di sini: www.islamituindah.us/hantar-artikel.